2010-05-05

ジェイソン・クランデル横浜ワークショップ Jason Crandell Japan Tour 2010 in Yokohama


Jason Crandell Japan Tour 2010 in Yokohama (2010.5.4) @ YCAC

This was the biggest workshop in the tour. 10:00-12:30 & 14:00-16:00, total 4.5-hour yoga! We practiced standing poses, backbend, forward bend, inversion, twist, and arm balances. Jason broke down each pose with superb craftsmanship and made us easier to do some posture, especially for arm balances! Jason told me that he will never name his yoga like “Crandell Vinyasa” or “Jason Yoga” but I’m sure everyone enjoyed “his yoga” to the fullest! Actually Jason was tired after the 3-day retreat but he gained good energy from the students who worked hard!
I want to say “Thank You” to all participants, Shingo & Chris of YCAC, Body & Mind Yoga team, Ms. Michiko Minegishi and the interpreter “Anu”-san!

横浜1日ワークショップ! 朝10時から始まり、ランチをはさんで4時間半おこなわれました。立位のポーズから逆転、ねじり、アームバランスまで、 様々なポーズを練習したのですが、特にアームバランスではジェイソンのティーチングスタイルの醍醐味である、ポーズの解体&組み立てが丁寧に行われました。私はアームバランスが苦手で、いつも尻込みしてしまうのですが、彼の説明を聞きながらやってみると、あら不思議! アームバランスって楽にできるものなのね。むしろ今は練習が楽しくなりました。
ジェイソンは、あえて自分のスタイルに名前をつける気はなく、僕はただヴィンヤサをやってるだけだ、と言います。硬派な感じです。でも今日のワーク ショップには、”ジェイソン・ヨガ”のエッセンスがぎっしり詰まっていました!
実を言うと、前日までの御岳山リトリートなどのハードスケジュールのために、ジェイソンは朝からかなり疲れていたので心配していたのですが、彼の言葉に熱心に耳をすませ、ものすごい集中力を持って練習をしているみなさんに良いエネルギーをもらったのか、傍から見ていても彼がだんだん元気になっていくのがわかりました。終わったときには、満面の笑顔で、今日も良い一日だったね! と言っていました。

参加してくださった皆さんや、YCAC(横浜カントリー&アスレティッククラブ)のスタッフの、しんごさん、クリス、そして色々手伝ってくださった Body & Mind Yogaのみなさん、峯岸道子先生、そして通訳のアヌさんに心から感謝しています!

No comments:

Post a Comment