2010-05-10

ジェイソン・クランデル神戸ワークショップ Jason Crandell Japan Tour 2010: Kobe Workshop


Jason Crandell Japan Tour 2010: Kobe Workshop (2010.5.9) @Kobeyoga

Tour Final!
We had “the first nice and big breakfast in the busy tour” at Kobe Portopia Hotel and went to Kobeyoga studio for the last workshop. Jason asked me how to say “1 to go” in Japanese. I said “Ato Hitotsu”. He laughed and said “It sounds German!”.

At Kobeyoga, Jason had “Shoulder Open” workshop with over 40 participants. This is the lesson I was very impressed in Hong Kong last year. Jason really knows about shoulders anatomically. Before the Kobe workshop, he told me he needs more concentration for this theme than other themes because it’s very anatomical class. But he always explains any movements in plain words without using deep anatomical languages. I think it’s harder than it sounds.
We repeated some movements under Jason’s clear guidance and we found our shoulders increased flexibility and comfort by the end of the class. And savasana. The workshop was over with a feeling of well-being.

Thank you all for joining Jason’s workshop, my friend Chikako & Yoshiko chan, the director Nobu san, and the great “merry” interpreter, Chiho san!
When we left Kobeyoga studio, Jason, Andrea and I hugged each other, and “Over! We made it!” The 11-day Japan Tour 2010 finished finally! I was so happy I could spend a great time with Jason, Andrea, the studio staffs and the wonderful participants.
We had the last dinner in Kobe, and Jason & Andrea left for Kyoto trip. I already missed them in the airplane for Tokyo but actually I can see Jason in Hong Kong soon!

ついに最終日!
ツアーがいよいよ終わるという日、私たちは宿泊していた神戸ポートピアホテルで、ようやく初めてのんびりとたっぷりと朝食をとりました。毎日が慌し くて本当にあっという間でした。そしていよいよ、コベヨガでの最後のワークショップへ。「あと一つ」という日本語を教えると、ジェイソンはドイツ語みたいな響きだね、と笑いました。
神戸六甲にあるコベヨガ・スタジオでは、40人以上の参加者の方々と一緒に「ショルダー・オープン」のワークショップを行いました。去年香港で、 「この先生はすごいな」と思ったのが、まさにこのレッスン。ジェイソンは、肩周辺の解剖学を熟知しています。このワークショップが始まる前も、今日は解剖 学的なクラスだから、いつもに増して集中力がいるんだ、と言っていました。でもジェイソンはわかりにくい解剖学用語はほとんど使わず、どんな動きでも平易な言葉で説明します。これは簡単なようで実は難しい!
いつものように、すごく集中してジェイソンの説明に聞き入り、丁寧に一つ一つの動きを繰り返していきます。レッスンが終わる頃には不思議なくらい肩が開き、心地よくなっていました。そしてシャバアーサナ。満たされた感覚とともにレッスンが終わりました。

参加してくださったみなさん、コベヨガを紹介してくれた山元さん、よしこちゃん、スタジオオーナーのノブさん、そしてノリノリの素晴らしい通訳者、 やましたちほさん、本当にありがとうございました。
コベヨガを出たところで、ジェイソンとアンドレアと私は三人で抱き合いました。「終わった~! がんばったね!」 11日間にわたるツアーはついに終了。いつもユーモアたっぷりのジェイソン夫妻や、スタジオのみなさん、参加者の皆さんと素晴らしい時間を過ごすことができて、とても幸せでした。

私たちは最後に一緒にディナーを食べて、ジェイソンとアンドレアは京都旅行にむかいました。帰りの飛行機の中では、早くも二人のことが恋しいのなんのって。でも実はこの後、また香港でジェイソンに会えるのです♪

No comments:

Post a Comment