2010-05-04

ジェイソン・クランデル ヨガエイドへ! Jason Crandell Japan Tour 2010: YogaAid

 
Jason Crandell Japan Tour 2010: YogaAid (2010.5.1) @ Roppongi Midtown
Before going to Mt. Mitake, Jason joined YogaAid as one of 12 leaders. He was so excited about doing yoga with 700 people for charity. Behind the scenes…his eyes were sore from the morning with contact lenses’ trouble. He called his eye doctor to send him a prescription to buy new ones and I was frantic phoning to so many lens shops in Tokyo for searching his strong lenses during the event. But most Japanese shops didn’t have the right product for him. Yoga Aid was coming to an end and I heard peaceful music by Gurmukh, a great teacher of Kundalini Yoga. Finally, I reached a lens shop in Shinjuku had lenses I was looking for! Phew!
Jason got the lens at Shinjuk and we set out on a long journey for Mt. Mitake.

長い一日が始まりました。9:00から六本木ミッドタウンで行われるヨガエイドに参加して、午後からは御岳山3日間リトリートに向かうというハードなスケジュールです。ミッドタウンの芝生広場で700人の参加者の方々を前にして、ジェイソンは「ワーオ、すごいね!」と興奮気味。しかし実は、朝から ジェイソンは目の痛みを訴えていたのです。コンタクトレンズが古くなって、物が二重に見えるというのだから大変。おまけに予備のレンズは持ってきていないし(!)、眼鏡も古くて度が合っていない!ということで、急遽アメリカの眼科医からメールで処方箋を取り寄せました。
12名のリーダーが行うステージのうち、ジェイソンは3番目。ジェイソンはランジを含む太陽礼拝を行いました。通訳をやってくださったのは、UTL通訳コースでのクラスメート、金子真矢さん。なんとかジェイソンの番が無事に終ったものの、私はステージの裏で、アメリカの処方箋を片手に片っ端からコンタクトレンズ屋に電話をかけまくっていました。何しろレンズのスペックがアメリカ仕様のために、売っている店が見つからない! ダンカン・ウォン先生の雄叫びが聞こえ、やがてヨガエイドが終わろうという頃、「テストレンズならあるから、何か他のものを買ってくれたら差し上げますよ」という親切なお店がついに見つかりました。そして聞こえてきたのは、クンダリーニヨガのグルムックさんと参加者のみなさんが歌う平和な調べ……ヨガエイド終了。
結局私はヨガエイドに参加できなかったけれど、とにかくよかった! そして私たちはそのお店のある新宿へ向かい、御岳山への長い旅が始まったのです。

No comments:

Post a Comment